Veel gestelde vragen

Heeft u nog vragen die hieronder niet beantwoord worden? Neem contact op uw ringencommissaris.

Hoe log ik in?

Inloggen doet u hier. Heeft u geen toegang meer tot dat e-mail adres? Neem dan contact op met de NBvV. Zij kunnen u verder helpen. Ze kunnen u niet aan uw wachtwoord helpen, die kunt u hier opvragen

Hoe moet ik mij aanmelden

Alleen leden van de NBvV kunnen ringen bestellen via de website. Aanmelden kunt u hier.

Ik ben geen NBvV lid.Kan ik ringen bestellen?

Deze site is voor gebruik van leden van de NBvV. Ook als u geen lid bent kunt u bij ons ringen bestellen. Niet-leden moeten voor een bestelling contact opnemen met ons bondsbureau.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten.

Een vergeten wachtwoord kunt u hier opvragen. Omdat wij het wachtwoord versleuteld opslaan kunnen wij uw wachtwoord niet achterhalen, u moet via de website een nieuwe aanvragen.

Ik heb een nieuw e-mail adres.

Log nog 1x in met uw oude e-mail adres, dan kunt u hier uw e-mail adres aanpassen. Vanaf dat moment moet u inloggen met uw nieuwe e-mail adres.
Weet u uw oude e-mail adres niet meer of kunt u met uw oude e-mail adres niet inloggen? Neem dan contact op met de NBvV.

Ik heb mij aangemeld, maar ik kan niet inloggen

U krijgt een foutmelding, of uw wachtwoord / email combinatie is niet correct of u bent geen lid meer van de NBvV.

iDeal betaling?

Wij gebruiken iDeal voor de betalingen, eventuele Duitse en Belgische leden kunnen hun eigen betalingssysteem kiezen.
De betaling gaat via Mollie, ons betaalplatform. Kan ik ook anders betalen? Nee dat kan alleen met iDeal.

Ontvang ik een bevestiging van mijn bestelling?

U ontvangt een bevestigings e-mail, alleen als er betaald is. Geen mail ontvangen? Het kan zijn dat hij in de spam map terecht is gekomen. Mocht u geen mail hebben ontvangen dan kunt u wel zien of hij verwerkt is. Ga naar "bestellingen" in het menu. Als daar "Ontvangen" staat, dan hebben we de bestelling en de betaling ontvangen.

Kan ik zien wat ik eerder heb besteld?

Ja dat kan, als u bent ingelogd klikt u op "Bestellingen" boven aan de website in het menu.

Welke ringmaat heb ik nodig?

Ringmaten vindt u op vogelindex.nl. Voor beschermde vogels staan ze vooringevuld. U mag voor beschermde vogels kleinere ringen bestellen. Grotere ringen mag, maar..... de kans op controle van RVO is groot. Zorg dus voor een bewijs van advies voor een grotere ringmaat via uw dierenarts. U bent ten alle tijden zelf verantwoordelijk voor het bestellen van de juiste ringmaat.

Kan iemand anders ringen bestellen voor mij?

Dat kan. Hou er alleen rekening mee dat elk e-mail adres maar 1x in de database mag voorkomen.

Hoe zit het met het privacybeleid?

Het privacybeleid kunt u hier vinden.

Ontvang ik de ringen thuis of de ringencommisaris?

U ontvangt de ringen zelf thuis. Zodra u bent ingelogd dan ziet u ook uw adresgegevens staan. Hier worden de ringen heen gestuurd. Mocht het adres niet kloppen neem dan contact op met uw afdelingssecretaris, hij/zij kan een adreswijziging doorvoeren.

Waarom moet ik bij ringen voor beschermde inheemse en uitheemse vogel mijn BSN opgeven?

Dit is een wettelijke verplichting. Elke beschermde vogel moet een beschermde ring met een breuklijn hebben. Zodra u die wilt bestellen hebben wij uw BSN-nummer nodig. Bestellingen die ringen voor beschermde vogels bevatten worden ook doorgestuurd naar RVO CITES-bureau in Den Haag.

Waarom staat er Mollie of Stg Mollie Payments op mijn bankafschrift?

Mollie is ons betaalplatform, wij gebruiken dit om online de uw bestelling te kunnen laten betalen. Dit staat dan als omschrijving op uw afschrift.

Kan ik een factuur printen?

Onder "Bestellingen" kunt u een factuur printen. Op deze factuur staat ook de betaalde BTW vermeld.




Video: ringen bestellen

Klik op onderstaande afbeelding om de video te starten.